Bloggintresserade

lördag 24 januari 2009

Till min syster




Har mer och mer fastnat för att göra LO:s.
Efter att inte träffat min syster på väldigt länge,skall vi nu återses.Hon bor under en del av året på Kanarieöarna i övrigt är det Umeå som är hennes hemmaadress.Därför passar jag på att göra en LO på henne som barn som hon skall få.Tycker att tösabiten är så guddomligt vacker och att skapa efter barnmotiv är ett plus.
-------------------------------
Iden till blommorna fick jag hos Ulrika min DT-kollega http://ulrikascreativecorner.blogspot.com/ som jag är stor fan av.Allt hon sätter händerna i blir alltid såååå bra.Nu blev mina blommor inte alls som hennes (rosor)men roligt att få till en annan konstig art.Även bladen har hon gett inspiration till.Hälsa på hos henne och tappa hakan lite grann.
-----------------------------------
Mingelafton hos Stina Småslöjden http://pysselstina.blogspot.com blev jättelyckat och roligt.Visade lite av varje och så fick de prova på att måla med promaker och stämpla lite.Kika gärna in till henne för vidare ispiration.Träffade också en sann bloggvän i Bollebygdsbo och det är ju alltid roligt att träffas live.
Dock blev plånboken x-tra tunn men mitt pysslande krävde lite påfyllning.Köpte bla distresser tre färger och provat på lite idag.Det var jättekul och inte så svårt som jag trodde.Tycker akvarell är lite besvärligare.


5 kommentarer:

Susanne Lindén sa...

Jättefina LO:s du gör. Fantasiblommorna är också söta...har du skapat dom själv? Jag var hos Stina för ett tag sedan och köpte på mig lite "pyssel"och har fått ihop ytterligare ett hjärta i dag.
Ha det bra!
Vi hörs och syns. Saknar dig!

Anonym sa...

Hej igen!
Gud vad din syster ska bli glad1
Det var ett underbart foto av henne
kram lolla

Petra sa...

Underbar LO och underbart foto av din syster. Vilka fina rosor. Har sett egenhändigt tillverkade rosor både här och där i bloggarna, verkar vara väldigt inne just nu.
Kram
Petra

Lena B E sa...

Hej Carina! Ååååå vilken jättefin LO!! Blommorna är helt underbara!!
En jättesöt och gullig tjej är det på bilden också!! Kram Lena

Anonym sa...

Det var ett tag sedan sist - måste beklaga sorgen!
Det gör ont...

Tidningspapper går det åt här hemma..absolut :-D Han är en mycket självständig herre....

kram
chruss

FEEDJIT Live Traffic Feed