Bloggintresserade

fredag 30 januari 2009

Mini Babys i docklera.







En ny liten minibaby i lera blev det idag.Denna docklera som jag köpt var inte i hudfärg,utan VIT-GRÅ!!!!!Så det blev till att måla,provade lite av varje men akvarell var det som blev bäst.Till hår har jag klippt lite av en avlagd pälskrage och limmat fast.Dessa små minisar är
ca 8-10cm.













Har blivit så inspirerad av Camille Allen och hennes ljuvliga små miniatyr babys i lera ,vet ej säkert materialet.





Så det bar iväg till stan för att inhandla lite docklera.





Men ack så svårt och trodde inte annat heller och av det hela blev det iallafall en liten minibaby.





Tycker dock att den är sötare i verkligheten men får justera lite med sandpapper så alla små skavanker försvinner.Skall försöka en gång till och se om resultatet blir lite bättre.














12 kommentarer:

Anonym sa...

Du är då otrolig på att göra en massa olika saker - och gör det bra!
Kram från Bollebygd

Pernol sa...

Det där verkar svårt. Men du lyckades ju otroligt bra! Jättefin baby!!!

kramar från mig

Anonym sa...

Men herregud! Du är så underbar Carina!! Du skapar fantastiska saker. Det ena vackrare än det andra... Jag är grymt imponerad av allt du tar i dina händer. Jättefin!

Anonym sa...

Otroligt fint jobbat, den är underbar - ser ut som en riktig!

Elwa sa...

Å, vad du är duktig!

Cornelia sa...

Jag häpnar! Du... ja, jag finner inga ord!

Otrooooooligt underbar liten skapelse!!!

Du är så duktig att jag bara sitter här och gapar, som vanligt!

Kram på dej!

Petra sa...

Så underbart fint. Finns det nånting du inte kan Carina?
Kram
Petra

Ulrika sa...

Men halledudande vilken små sötnosar! Du är väl helt otrolig, vilken talang! Önskar jag kunde skapa så med lera. Fantastiskt!

Anonym sa...

Vilka underbara bebisar. Ännu en gång skapar du det mest otroliga. Jag avgudar dig, tänk att kunna göra lite av det du kan!
Kram Anna Davidsson

Elzie sa...

Gud vad fina dom var. Du är verkligen superduktig.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Gerdie sa...

This little baby is really a masterpiece! Everything your hands touch turn into gold!

with love
Gerdie

Lena B E sa...

Hej, det ser jättesvårt ut men du lyckades kanonbra!! Jättesöt baby!! Kram Lena

FEEDJIT Live Traffic Feed