Bloggintresserade

fredag 4 juni 2010

Mera betong!

Tre stycken ansikten som jag gjutit i en egen gjord form.
Gjorde trolldeg och tryckte det på en byst som vi har.Bakstycket är en tavla som jag målat lite grå-vit.Hönsnät blev ganska dekorativt och bra att hänga upp dem i.
En skål i betong som är målad i Panduros utefärg.PÅ den ett par små händer som får till uppgift att hålla ljuset på plats.Dessa har jag också gjort efter egen form.En dockas händer fick bli modell. De kunde dock blivit mycket bättre då några fingrar blev deformerade.Har försökt att åtgärda detta att lägga på lite mer betong.

Så här ser mina hemmagjorda gjutformar ut.En trolldeg i tjockt lager som jag tryckt ner händer och ansikte i.För att betongen lättare skall släppa så har jag lackat den inuti med ofärgad nagerlack.Man tager vad man haver.
Om du vill försöka dig på att göra en deg så får du måtten här:
1dl vatten+1dl salt+2dl vetemjöl och någon tsk olja.Denna mängd har jag använt till bara händerna.Det bör vara tjokt så inte det går hål och formen blir ostabil.Går bra att torka i ugnen på ca 75-100gr.Om du vill ha ett bättre resultat än jag fick så rekommendrar jag lite runda föremål,ej fingrar som jag gjort eftersom, blir svårare att få ur formen och lättare går sönder.
Dessa båda alster får bli mina bidrag nr 3 och nr 4 till Panduro Concrete Challeng.




3 kommentarer:

Stina Glaas sa...

Du är galet produktiv! Haha! Jag undrar verkligen vad jag gett mig in på när jag tackade ja till att vara med i tävlingen. :-)

Hoppas du har en härlig fredag och får en toppen helg!

.................... sa...

Vad häftigt, gillar idéen med leran som form, ansiktena blev superhäftiga. Nu blir jag verkligen stressad mitt paket har inte kommit än och jag jobbar hela helgen och nästa vecka, skulle önskat lite längre tävlingstid, men skam den som ger sig. =)

Linapyssel sa...

Vad detaljerat och fint ansiktet blev...hur läckert som helst!!!!
Baby händerna och fötterna är söta så man dör!!! Skulle passa på ett projekt jag håller på med nu....men jag får nog gå kurs hos dig först!!

Massa kramar Lina

FEEDJIT Live Traffic Feed