Bloggintresserade

tisdag 17 februari 2009

Varmt...varmt!

Ater en dag i detta exotiska land.
Kan inte vara ute idag sa valdigt hett ca 41 grader.Poolen ar en raddande bla balja men svalkar bara en kort stund.
Har ar fantastiska blommor och faglar och alltid leende snalla manniskor.Var pa marknad igar och dar saljs fisk och kott och massor av klader mm.Flugorna har det gott bland allt det goda....hm!
For att komma tillfastlandet far vi aka en rangligt longtailbat,lite kul ar det.

Har finns massor av losdrivande hundar,pa en taxiresa korde vi pa en stackars hund,det dunsandet och ylandet glommer jag aldrig.Chafforen korde bara vidare och sa I,m sorry.
Har i detta land har hundar inget varde, om man ej lever sunt ,sa ar risken att man blir en hund i sitt nasta liv och det vill ingen Thailandare bli.

Har 1/2 timme pa mig att kika runt och skriva sa jag avslutar for idag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det låter med värmen. Här har vi långt ifrån varmt!! -18.3 (vid 11.30) och mkt snö. Brrr. ;)

Anonym sa...

Hej vännen!
Det blir lite roligt att läsa vad du skriver med oprickar. :o)
Hoppas att ni har AC på hotellrummet om det är så himlans varmt. Du kan väl skicka hit lite av graderna för här är kallt. Brr.
Njut för mej också. Jag avundas dej.
Kramis igen från Anita

Cornelia sa...

Åh fyyyy! Vad läskigt med den stackars påkörda hunden! Det hade jag haft svårt att stå ut med... men vad har man för val?!

Ha en underbar semester ändå!!!

Lene sa...

hej Carina!
Ja du, här är det kallt och snö så man ska väll vara avundsjuk? Och jag är det.....
Hoppas du har en trevlig helg med kanske inte riktigt så mycket värme!
Kramizar från Lene1
PS: Längtar efter nya alster från dig....

Lena B E sa...

Usch va hemskt!! stackars hund!!!
Förstår att det var en hemsk upplevelse. Kram Lena

FEEDJIT Live Traffic Feed