Bloggintresserade

onsdag 25 maj 2011

Studentmössa

Fick idag en förfrågan om att göra ett studentkort till en kille.Ville gärna göra något "lite" annorlunda och försökte mig på en studentmössa.Det blev ju inte precis som jag tänkt mig men åt rätt håll iallafall.Svårt att få till själva mössan och kanske att skärmen är för liten,den har jag använt glossy på allt för att det skall blänka lite.Några passande textstämplar från Vilda Stamps blev stämplade innuti istället för kompisarna namn.Mössan är tänkt att lägga lite presenter-pengar-kort innuti.Blir jätteglad om era åsikter både bra och dåliga.Och ideer ang en fortsättning och förbättring på mössan tar jag tacksamt emot.

_______Förklaring på hur jag gjort min mössa_____

Så roligt med all respons jag fått av studentmössan.Blivit så glad och mer nöjd med den efter alla era fina kommentarer.Några frågor om hur jag gjort, har det också blivit och skall här försöka förklara.

*Klipp en rund cirkel ca 17 cm i omkrets (använt en assiett).Klipp upp runt om små jack ca 1cm djupa.
Forma nu mössan runt om med ca 2cm bred kant.Tryck och forma till den efter bästa förmåga.Kanske bra att blöta papperet lite grann. Har använt akvarellpapper.Lite knöligt blir det men det funkar,bara att forma vidare.
*Klipp däefter en ca 4cm bred vit remsa och limma fast utanpå mössan.
*Klipp ut en skärm och gör små jack försök att få skärmen lite mer böjbar och peka lite utåt.Lyckades inte själv men det ska nog gå ändå.Limma fast den också ovanpå.
*Klipp 2st svarta remsor 11/2cm och limma fast dem.Fäst dem en innuti och en utanpå.
*Klipp ut en cirkel i gult papper lagom att fästa i mössans botten.Därefter en blå halvcirkel som du delar på mitten.Blir två tårtbiter.Fäst dem som du ser på min mössa.
*Sist ett brunt svettband ca 21/2-3cm bred som du klipper upp små jack ca 1cm längst ner.Fäst innuti med de uppklippta jacken i botten.
Har använt glossy på skärmen för att få dem lite blank.
Lycka till!

18 kommentarer:

Snabbscrapparen sa...

Den är jätte fin och jag har inte sett någon annan som kommit på den idén. Jag vet inte om det är möjligt men man kunde prova att fästa skärmen på insidan och vika den utåt så att den pekar mer framåt, kanske men hjälp av flikar. Insidan är jätte fint gjord.

Carina sa...

Har försökt,men det funkar inte.Tack ändå!

Ann-Charlotte's blogg sa...

Jätte tuff studentmössa, har inte sett något liknande, väldig snygg insida, har du fått blöta pappret mycke för att få till formen?
Må gott!

Unknown sa...

Hej mössan var jättefin,du är verkligen kreativ och påhittig.
Du inspirerar säkert många.
Ha det så bra :)
Jessie

Margareta sa...

Jättefin mössa - och vilken idé!!
Kul att titta in hos dig och få inspiration! Tack!

Kattiz sa...

Superläcker studentmössa, och underbar insida. Du är då full av påhitt ;)

Päivi sa...

Wow! Vad fiffigt och snyggt!!!

Lene sa...

Den är så snygg Carina! verkligen en kul grej att ge bort! Du har så många härliga ideér vännen!
Kram lene

Ziro sa...

Superläcker studentmössa! Den är jättesnygg som den är!

Lilla Pyssel Inger sa...

WOW SÅ SNYGGT GJORT MYCKET IMPONERANDE:)Du är så himla påhittig och kreativ:) Är säker på att denna studentmössan kommer bli mycket omtyckt och uppskattat:)
Önskar dig en toppen dag och kramar från Lilla Inger:)

Elfepigen sa...

Hold da op hvor er den flot;)

Knus og kram herfra

Malin sa...

Den är jättefin, kul ide
Malin

pojjo sa...

suuuper läckert blev det :D

Stephi sa...

stort tack för din beskrivning!!!! Himla himla fin:-)

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

jättehäftigt..

Stephi sa...

hallå där, jag har nu själv gjort en mössa och hänvisar till dig:-)
Kram Stephi

L8 sa...

Underbart inspirerande och härligt pilligt ;) Gitarren ovanför är också en favorit! Det kliar i fingrarna nu att skapa något - måste dock avsluta mina lärar och fritidspresenter först... Ha en underbar helg! Soliga kramar L8

Susannele sa...

Hej!

Har provat på att göra en studentmössa efter din beskrivning.
Jätterolig idé.
Länkar givetvis till din sida.

Tack för inspirationen!

M.v.h

Susanne

FEEDJIT Live Traffic Feed