Bloggintresserade

fredag 11 juni 2010

Av trasig betong!

Gjöt ett fat efter ett rababerblad som naturligtvis gick i tre delar.Eftersom det var något av det första jag gjorde så hade jag inte hjärta att kasta bort det.En utav delarna får därför till uppgift att bli en Välkomstskylt.Hjärtanen har jag tryckt bokstäver på och fyllt i med vatten fast penna.
Den lilla fågeln är gjord av det lilla betongen som fanns kvar.Har även blandat i grå fixfog för utebruk, allt för att massan skall bli lite smidigare att forma.Som stomme lite hönsnät för att hålbartheten blir starkare och lite lättare att arbeta med.Några övergivna äggklumpar får stötta alltihop.
Ett litet trasigt bidrag till
Panduro Concrete Challenge.

5 kommentarer:

pojjo sa...

wow det blev såå snyggt. sån vill jag oxå ha *ler*

Funderar varför mitt bidrag till månads utmaningen heter 4a? inte 4 och nästa 5?

Elisabet sa...

Åååå vad snyggt!
Man kan inte för en sekund tro att lövet var "misslyckat" från början.

Damen sa...

Åh så sött!! <3

Anonym sa...

Hej vännen!

WOW, helt fantastisk!!! Du är grym! ;) Det verkar vara hur inne som helst att gjuta betong nu va? Är det inte väldigt kletigt & man behöver bra med utrymme el?

Blir lite sugen att prova jag me, men det är bara det att hittar jag ytterligare något jag fastnar för så får jag ännu mindre tid över, haha! ;)

Hoppas att alltär bra med dig, vi är fortfarande superförkylda, så jag hinner inte få så mycket gjort just nu, snacka om frustrerande! Och snacka om att man är en riktig scrapnörd om man tycker det är frustrerande, ha ha!

Ha det gottvännen, kramar Ulrica

Cath. sa...

Supersnyggt!

FEEDJIT Live Traffic Feed