Bloggintresserade

fredag 13 mars 2009

Lo med tyg

Härliga Fredag,ledig från jobbet och har fått lusten att vårstäda, trots all snö som kom igår.
Nya köksgardiner pryder idag mina nyputsade fönster...Oj,vad ljust det blev.
Men sååå vaknade mitt scrappande till liv igen.Hittade en fin vintagebild som jag limmade fast på en brun cardstock lite puts med distresser ,chalk och glitter sist lite decoupage för att få till lite styrka och glans.Ville få hela bilden att liksom smälta ihop.Sedan klippte jag ut allt i lite rivna konturer.
Hade inget matchande papper så det blev lite tyg istället, det har jag bara häftat ihop i hörnen,lätt och enkelt. En rosett i samma tyg fick pryda ett hörn.

2 kommentarer:

Frideborg sa...

Gud va påhittig du är!!! Superfin!

Jag skulle fråga dig vad och hur du gör dina stämplar. Skulle du kunna ge mig tips. Jag mailade dig men det tycks inte kommit fram, det fanns nån av dina stämplar jag ville ha också.
Kram

Pernol sa...

Va fränt!!! Jag instämmer med inlägget ovan: du är så påhittig!!! Riktigt kul med tyget! Det var en ny variant. Jag får sån inspiration av dig! Tack för din gulliga kommentar i min blogg!
kramar
Pernilla

FEEDJIT Live Traffic Feed